recept: nyttiga äppelchips

äpplechips

Tänkte berätta receptet på ett jätte gott snax jag har börjat göra. Jag har godis och chips uppehåll så detta är perfekt för mig, plus att det är nyttigt. Hittade receptet på Andrea Hedenstedts blogg. www.andreahedenstedt.se
 
1. Sätt ungnen på 100 grader och varmluft
 
2. Skär äpplena i så tunna skivor du kan
 
3. Lägg alla skivor på bakplåtspapper på en plåt och krydda med kanel om du vill det (jag tycker det blir godare smak)
 
4.De ska vara olika länge i ugnen beroende på hur tjocka skivor du gör och hur många äppelskivor du har på en plåt. Vanligtvis ska de vara inne 4-5 timmar (ca 4 äpplen). Fast när jag bara använde 2 äpplen så behövdes bara 2 timmar. Fast det beror somsagt på hur mycket äpplen du har och hur tunt du skivar. Du kan öppna ugnen och känna på om äpplena blivit hårda och knapriga. Inte så gott om de är mjuka tycker jag.
 
5. Om du har fler än 1 plåt kan du byta plats efter halva tiden





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback