moget?

en bild från i sommras
 
Igår i skolan var jag så irreterad. Är så sjukt less på lärare som behandlar en som om man gick i trean. På folk som är tykna och elaka mot varandra och på folk som inte kan ta ansvar. Jag tycker absolut att man ska vara barnslig och larva sig. Det älskar jag med. Fast samtidigt kan man inte göra det på samma sätt som man gjorde det när man var åtta. Man ska kunna busa, leka, skratta och flamsa runt men man måste vara mognare när det kommer till hur man behandlar situationer och andra människor. Älskar människor som kan bjuda på sig själva och jag gör gärna det också. Fast det finns en gräns då saker inte är roligt längre och sammanhang när man måste skärpa sig. Folk måste bli bättre på att välja sina tillfällen.
 
Blir så irreterad på lärare som "straffar" hela klassen om en person gör något. Tycker det är så fel och tycker bara att läraren ska sätta de eleverna i ett annat rum och skita i dem. Jag tycker att när man går på högstadiet så ska man själv ansvara för att om man vill lyssna på lektionerna eller inte. Men när folk förstör för andra blir jag så irreterad. Då tycker jag lärarena ska lägga ner sin energi på de elever som bryr sig och inte lägga energi på att hela säga till den personen varje gång den gör fel. Och speciellt inte ta det för hela klassen och hålla värsta talet. GASH! Jag blir galen!
 
Kännde bara att jag var tvungen att skriva av mig lite...
Någon som håller med? Eller någon som tycker annorlunda?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback