back on track...

bild från första skoldagen
 

Det är en bild från första skoldagen efter sommarlovet... Herregud, har börjat på vårterminen nu, terminen mot sommarlovet. Galet! Right!?
Har redan läxa och ett inplanerat prov om 1 och en halv vecka... Känner på mig att terminen kommer gå snabbt eftersom det både är sportlov, påsklov, valborg osv osv.. + att vi har prao två veckor. Tror att det kommer gå snabbt men att vi kommer ha så sjukt mycket att göra. Under höstterminen har det vart så mycket, och jag tycker att det brukar bli ännu mer på vårterminen. Får redan ångest, haha. Men men, bara att kämpa på, göra sitt bästa och tänka att om man klarar detta nu kommer man få ett underbart sommarlov, utan skuldkänslan att veta att man kunde gjort bättre.
 
Bättre att börja kämpa för betygen man vill ha i 7:an och 8:an. I 9:an är det inte försent, men jag tror att det blir mycket svårare. Bättre att man legat i från början. Tror de som säger tar det lugnt 7 & 8, men i 9 då ska jag plugga skit mycket och bry mig om skolan... Inte orkar 9 heller. Om de inte pallade 7 & 8, och tänkte vänta till 9. Tror jag inte heller de pallar 9. Och når absolut inte upp till de betygen de kunde ifall de gjort lika bra i 7 och 8 också





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback