ångesten

dax för skolan snart...

Nu börjar man känna den där stressen. Stressen att hinna med allt man vill ha gjort innan skolan börjar igen. Jag känner mig inte redo. Det känns som mitt sommarlov precis har börjar och jag vill ha det såhär för alltid. Sena nätter, hela dagar med kompisar, sol och inga måsten. Känslan av frihet. Fast snart är det back to reality igen och man får känslan av att snart kommer allt gå på rutin igen. Samma vanor. Samma dagar. Tillbaks till sin bubbla. Sova, äta, skola, plugga, lite fritid, god natt. Sova, äta, skola, plugg, lite fritid, god natt.
 
Lika lite som jag ser framemot att börja skolan. Lika mycket ser jag framemot att det är just nian jag ska börja. Känns som så mycket kommer hända detta året och jag har en bra känsla i magen... Utöver att stressa kring nationellaprov, gymnasieval, avslutningar och att det är sista året med klassen. Så ska jag försöka njuta så mycket som möjligt





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback