Nyttiga kokostoppar

Idag när jag kom hem från skolan provade jag ett recept jag fick från en annan blogg, nyttiga kokostoppar. Super lätta att göra och riktigt goda. Det ända är ju att kokostoppar alltid blir lite torra men bara man dricker mjölk eller något till så är de super goda. Kommer absolut göra de igen. Här har ni receptet till ca 10  stycken
 
En äggvita
En matsked honung
2,5 deciliter kokos
 
Sätt på ungnen på 175 grader
 
Separera äggvitan från äggulan och häll i en bunke. Vispa om ordenligt med elvisp tills det är ett vitt, fast skumm
 
Häll i honungen
 
Häll i kokosen
 
Rör om med en sked
 
Ta en bakplåt och lägg på bakplåtspapper
 
Forma "degen" till små toppar
 
Sätt in i mitten av ugnen i ca 10 minuter, men håll koll
 
Låt de svalna, för då stelnar de mer
 
Ta bort från plåten med hjälp av en stekspade
 
ÄT! 
Så sjukt irreterad! Fotade massa på dom efteråt när jag tatt ut dem ur ugnen men råkade radera alla
 
Men nu har jag precis käkat en passionsfrukt, godaste frukten, ahhh. Och ska kila iväg till gymmet... Se ya





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback