MINA BÄSTA TIPS FÖR ATT BEVARA SIN BRUNA FÄRG

 
första dagen jag solade när vi var i USA. Därför svin bleka ben
Tidsinställt 
Här kommer mina tips för att bevara sin bruna färg så länge man kan
 
  • Några månader före jag vet att jag ska vara i sol. Exempel resa eller att sommaren kommer... Börjar jag äta soltabletter. Jag kallar de så men vet inte riktigt vad de heter. Det finns en massa olika och jag tror att alla är lika bra. Mina tog slut i veckan så måste köpa nya. Men de finns att köpa på apotek och i life butiker tror jag, De hjälper kanske till lite så man kan bli mer brun, men framför allt är det för oss, och där räknas jag in. Som bränner sig jätte lätt. Bränner mig alltid, även om jag har solkräm, men när jag äter dessa och har solkräm så blir jag inte röd, utan blir brun istället. För mig har de funkat super bra. Men man ska börja äta de ett par månader innan och inte samma dag
 
  • Nästa tips är att skrubba sig på hela kroppen så man får bort alla dödar hudceller före man solar. Fast kanske bara den första gången man solar länge för att få sin grundfärg. För om man sen håller på att skrubba sig hela sommaren, kan man skrubba av färg man fått som satt sig i den hud man peelar av
 
  • Använd solkräm. Solkräm är inte för att göra så att man inte blir brun, utan gör att man inte bränner sig. Vissa som har utländskt eller jätte bra pigment, kannske inte behöver det men de flesta av oss här i Sverige behöver det. Många säger att de inte behöver det, men då känner jag bara... Varför inte? De gör ju somsagt inte att vi inte blir bruna, utan gör så att vi inte bränner oss. Det är bra att skydda sig från det starkaste av solen...Man blir brun ändå. Men ta inte en för stark utan ta en som passar för hur stark solen är. Själv brukar jag i Sverige ta 15-20 oftast
 
  • Smörj in er! Under sommaren, smörj in er med en body butter eller body cream. Antingen efter ni solat, då ni vet ni solat mycket, eller varje kväll. Det blir som att extra "skinnlager" kan man säga, vilket gör att färgen sitter längre. Plus att det är bra att smörja in kroppen så den inte blir torr





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback